Shaxsiy parvarish – Oyoq gigienasi uchun 8 oson qadam

Oyoq gigienasini yaxshi saqlash shaxsiy parvarishning muhim qismidir. Oyog’ingizga g’amxo’rlik qilish bilan siz qo’ziqorin infektsiyalarining oldini olishingiz mumkin, masalan, sportchining oyog’i va ko’plab odamlarga ta’sir qiladigan oddiy oyoq kasalliklari. Siz qilishingiz kerak bo’lgan narsa – har kuni oyoqlaringizni tozalash va parvarish qilish uchun bir necha daqiqa vaqt sarflash. Sizning mukofotingiz yuqori darajadagi shaxsiy konfor va ishonch hissi, shuningdek ajoyib ko’rinadigan va hidlanadigan oyoqlar bo’ladi.

1-qadam – Oyog’ingizni tozalang

Oyoqlaringizni har kuni iliq suv va sovun bilan tozalash juda muhimdir. Terini qo’zg’atadigan va namlikdan saqlaydigan qattiq sovunlardan saqlaning. Xuddi shu sababga ko’ra issiq suvdan saqlanish kerak. Sekin teringizni yaxshilab yuving. Oyoq barmoqlari orasini tozalash uchun ham vaqt ajrating.

2-qadam – Oyog’ingizni quriting

Oyoqlarini yaxshilab quritish uchun sochiq bilan ishlating. Sovun yoki sochiqni boshqa hech kim bilan bo’lishishdan saqlaning. Sochiqni oyoq barmoqlari orasiga bog’lab, terini quriting. Oyoqlaringiz to’liq quriguncha yaqin bog’laydigan poyafzal kiyishdan saqlaning.

3-qadam – Talcum kukunini qo’llang

Oyoqingizni yuvgandan va quritgandan keyin talk kukuni yoki ba’zi dorivor kukunlarning yupqa qatlami foydalidir. Bu namlikni so’rib olishga yordam beradi va oyoqlarda ortiqcha ter to’planishining oldini oladi.

4-qadam – Paxta paypoqlarini taqing

Oyoqlaringizdagi sintetik materiallardan saqlaning, chunki ular havo oqimini cheklaydi. Paxta yoki jun paypoq – bu eng yaxshi tanlovdir, chunki ular teringizni nafas olishiga imkon beradi. Ushbu materiallar shuningdek so’riladi, bu esa terni boshqarishni osonlashtiradi. O’zingizga qulay bo’lgan poyafzallarni tanlang. Agar sizning poyafzalingiz juda qattiq bo’lsa, oyoqlaringiz ko’proq terlaydi. Bu oyoqlarni qo’ziqorin va bakterial hujumlarga ko’proq moyil qiladi.

5-qadam – Oyog’ingizni muntazam ravishda havoga chiqaring

Iloji bo’lsa, oyoq kiyimingizni echib oling va oyoqlaringizni havoga chiqaring. Ushbu oddiy harakatlar oyoqlaringizni yangilash va har qanday infektsiyani xavfini kamaytirish uchun juda muhimdir. Doimiy ravishda yopilganda, oyoq hid, namlik va qichishish kabi bir qator muammolarga ko’proq moyil bo’ladi.

6-qadam – oyoq tirnoqlarini qisqa tuting

Oyoq barmoqlarini ushlab turing. Qisqa va toza saqlash uchun tirnoq ushlagichidan foydalaning. Bu og’riqli holat bo’lishi mumkin bo’lgan oyoq osti tirnoqlari xavfini kamaytiradi. Oyoq tirnoqlarini toza saqlash ham shaxsiy gigienaning muhim qismidir. Doimiy pedikyuralar ham oyoqlaringizning sog’lig’ini saqlashning yaxshi usulidir.

7-qadam – Oyog’ingizni muntazam tekshirib turing

Boshqa holatlar singari, oyoq kasalliklarining oldini olish davolanishdan afzaldir. Oyoqlaringizni muntazam tekshirish sizni qichishish, shishish, qizarish, kesish va blisterlar haqida ogohlantiradi. Ushbu kichik sharoitlar, agar davolanmasa, keyinchalik yanada jiddiy muammolarga olib kelishi mumkin.

8-qadam – Tozalash va namlash

Oyoqlaringizni iliq suvda namlang va pomza toshini yoki qichitadigan cho’tkadan foydalaning, oyoqlaringizni tarash uchun. Bu har qanday qattiq, quruq terini olib tashlaydi va oyoqlarini yumshoq tutadi. Teringizni nam tutish uchun engil nemlendirici bilan kuzatib boring. Doimiy eksfoliatsiya sizning oyoqlaringizda yoriq poshnalar va kalluslar paydo bo’lishining oldini oladi.

Share This Post:

Editor