Oyog’ingizni sog’lom saqlash uchun 10 ta maslahat

Sog’lom oyoqlar o’zini yaxshi his qilish va faol qolish uchun muhimdir. Shunday qilib, agar oyoqlaringizni e’tiborsiz qoldirsangiz, bu keraksiz og’riq va boshqa oyoq muammolariga olib kelishi mumkin, deydi Elizabeth Kurtz, DPM, Chikagodagi podiatr va Amerika Podiatrik Tibbiyot Assotsiatsiyasi (APMA) vakili.

Yaxshiyamki, oyoqlaringizni sog’lom saqlash juda oson. O’zingizni faol va oyoqlaringizni og’riqsiz qoldirish uchun ushbu maslahatlardan foydalaning.

Oyoqlaringizni toza va quruq holda saqlang. Sog’lom oyoqlar yaxshi gigiena bilan boshlanadi. Yuvayotganda oyoqlaringizni sovun va suv bilan yaxshilab tozalang va tozalang. Keyin ularni yaxshilab quriting. Fungal organizmlar namlikni yaxshi ko’radilar, shuning uchun ularni namlikdan mahrum qilish ularning rivojlanishini qiyinlashtiradi. «Har bir oyoq barmog’ini yaxshilab quritib turing», deydi doktor Kurtz. «Oyoq barmoqlari orasidagi ortiqcha namlik qo’ziqorin infektsiyasi uchun ajoyib muhit yaratishi mumkin.»
Muammolar uchun oyoqlaringizni tekshiring. Vanna yoki dush qabul qilganingizda, haftada bir marta oyoqning o’zini tekshiruvini o’tkazing, Kurtz tavsiya qiladi. Oyoqlaringizni quritayotganingizda, har qanday masshtabni va oyoq barmoqlari orasini tozalash uchun taglikni yaxshilab ko’rib chiqing. Bu sportchining oyog’iga ishora qilishi mumkin. Shuningdek, tirnoqlarning rangsizlanishiga e’tibor bering, bu tirnoq qo’ziqorinini ko’rsatishi mumkin. Agar sizda diabet bo’lsa, har kuni oyoqlaringizni tekshirib turishingiz kerak, chunki diabet oyoq yaralari va infektsiyalar xavfini oshiradi.
Oyoq tirnoqlarini to’g’ri kesib oling. Tirnoqlarni to’g’ri kesib oling va teriga juda yaqin bo’lmaslikka yoki tirnoqlarning burchaklarini keskin ravishda yaxlitlashdan saqlaning, bu og’riqli va ingichka oyoq tirnoqlariga olib kelishi mumkin.
«Yomon» tirnoqlarni lak bilan yashirmang. Rangsiz, qalin, darz ketgan yoki maydalangan tirnoq qo’ziqorin qo’ziqoriniga ishora qilishi mumkin. Tirnoq lakini yuqtirilgan tirnoqqa qo’llash muammoni yanada kuchaytirishi mumkin.
Jamoat joylarida oyoqlaringizni himoya qiling. Sport zalida, echinish xonalarida va jamoat hovuzlarida dush uchun poyafzal kiyishingizga ishonch hosil qiling. Ushbu joylar infektsiyalarga olib keladigan qo’ziqorinlar uchun naslchilik joylariga aylanadi.
Oyoq kiyimlarini almashishdan saqlaning. «Siz qo’ziqorin infektsiyasini boshqa odamlarning oyoq kiyimlarini va boshqa odam kiygan paypoqlarni kiyib olishingiz mumkin», deydi Kurtz. Bunga ijara haqi kiradi. Oyoqlaringizni sog’lom bo’lishiga yordam berish uchun har doim o’z oyoq kiyimingizni kiying.
Terlagan oyoqlarini echib oling. Oyoqlaringizda ter bezlari bor – har oyoqda 250,000! Perspiratsiya bakteriyalar uchun do’kon ochish uchun eng yaxshi muhitni yaratadi. Oyoqlaringizni quruq tutadigan paypoq kiysangiz, oyoqlaringiz sog’lom bo’lishiga yordam beradi. «Sintetik tolalardan tikilgan paypoq, paxta yoki jun paypoqqa qaraganda namlikni tezroq yo’qotadi», deydi Kurtz. Bundan tashqari, namlikni ushlab turadigan haddan tashqari qattiq külotlu çorap kiyishdan saqlaning.
Nafas oladigan poyafzallarni tanlang. Oyoqlaringizni quruq va sog’lom saqlashga yordam berish uchun havo aylanishiga imkon beradigan teridan tikilgan poyabzal kiying. Agar siz oyoqlarning haddan tashqari terlashiga moyil bo’lsangiz, maksimal nafas olish uchun mash matalaridan tikilgan poyafzallarni qidirib toping.
To’g’ri mos keladigan poyabzal kiying. Kuchsiz poyabzal uzoq muddatli oyoq muammolariga olib kelishi mumkin, deydi Kurtz. Kunning oxirida paydo bo’ladigan oyoqlarning shishishini qoplash uchun kunning oxirida poyabzal xarid qiling va siz kiyadigan paypoq yoki paypoq kiying. Oyoq barmoqlari uchun keng joy va keng, barqaror poshnali keng oyoqli poyabzalni tanlang. Oyoq barmoqlarini siqib chiqaradigan va ingichka oyoq tirnoqlari va kalluslarni qo’zg’atadigan nozik oyoq kiyimlardan saqlaning.
Shifokorni qachon ko’rish kerakligini biling. Oyoq og’rig’ini o’z-o’zidan davolashga urinmang. «Men vannaxonada operatsiya deb atagan ko’plab bemorlarni ko’rmoqdaman va ular muammoni yanada kuchaytirdilar», deydi Kurtz. Har qanday og’riq, qizarish, shishish yoki rangsizlanishni podiatr shifokor tekshirishi kerak. Odatda muammo retsept bo’yicha buyurilgan dori-darmonlar yoki kichik idoraviy protsedura yordamida hal qilinishi mumkin. Shifokorga qarashga ruxsat berish, kichik muammolarning katta bo’lishiga yo’l qo’ymaydi.
Ushbu 10 oson maslahatga amal qilib, oyoqlaringizni sog’lom va og’riqsiz saqlashga yordam berishingiz mumkin.

Share This Post:

Editor